Använd bytesbiblioteket av böcker

posted in: Okategoriserade 0
Använd bytesbiblioteket av böcker

Använd bytesbiblioteket av böcker på klubben fritt att byta eller ta en bok som du inte har läst. Finns i bokhyllan i storstugan på klubben, passa på att utnyttja bytesbiblioteket av böcker för att få en stund av trevlig läsning

Använd bytesblioteket av böcker

Dessutom för att utveckla dig själv gå en kurs hos oss till vårt kursutbud LÄNK

Köp en logotyp att ha på Era kläder TRYCK HÄR

Information om vår nya generalsekreterare TRYCK HÄR

Sektorer Värnamo Brukshundklubb
Länk till vår sponsor TRYCK HÄR
Läs om hur du tränar in fot på din valp

Lär valpen gå fot. Att en hund ska gå ”fot” är inte samma sak som att den ska gå lugnt och fint under en promenad. Det är två helt skilda saker. Att gå ”fot” är lydnad, alltså något vi måste lära våra hundar och det tar tid och kräver en hel del träning. Men det är en rolig träning både för dig och valpen.

Att en hund går ”fot” innebär att hunden går på din vänstra sida i en perfekt position, nära men utan att tränga dig, hundens skuldra eller hals i jämnhöjd med ditt vänstra ben.

Hunden skall hela tiden vara uppmärksam på dig och dina rörelser, gärna med ständig ögonkontakt upp mot dig. Dessutom ska hunden följsamt och i samma position följa dig när du gör helomvändningar, vänster eller högersvängar. När du stannar ska hunden utan kommando sätta sig uppmärksamt och rakt vid din sida.

Länk till Fredrik Steen Valpskola LÄNK