Vill Ni gå kurser på samma sätt som 350 klubbkompisar med Er hund? Här är till exempel Aktuella hundkurser hos Brukshundklubben och Ni är hjärtligt välkomna till Värnamo Brukshundklubb och vår verksamhet. För det första har Vi välutbildade och certifierade instruktörer (utbildade inom Svenska Brukshundklubben.) Instruktörerna har dessutom genomgått ledarskapskurser (pedagogik och inlärning) och instruktörsutbildning (hundkunskap, allmänlydnad, valp, lagar, osv), och genomfört praktikkurser i klubben.

Framför allt På Aktuella hundkurser hos Brukshundklubben

Dessutom har vi också instruktörer som är utbildade inom tävlingslydnad, agility, rallylydnad och specialgrenar inom bruksarbetet. Som kursdeltagare vill vi framför allt att du ska få valuta för din tid och dina pengar och där gör kunskapsnivån och erfarenhet på våra kursledare stor roll. Instruktörerna idag är personer som hållit på med ”hund” i många år samt är rekommenderade av Värnamo Brukshundklubb styrelse. Vi vill att Ni ska känna Er trygga med våra ledare och framför allt känna Er ”hemma” hos oss samt att vi har det roligt tillsammans och med våra hundar. Som medlem är du välkommen till klubben när du vill för att träna, utnyttja vårt material, fika och träffa andra hundägare. Aktuella hundkurser hos Brukshundklubben är dessutom oftast i vår inomhushall Värnamo Hundarena.

Var tredje kurs får man till halva priset

Sammanfattningsvis är att man får sin tredje kurs till halva priset inom en tvårsperiod
(gäller till exempel ej specialkurser med inhyrd kursledare).
Man betalar fullt pris till Studiefrämjandet därefter begär man tillbaka pengarna av
Värnamo Brukshundklubb som därefter kommer att betala tillbaka via swish eller banköverföring.

Här är blankett för utbetalning av Kursavgift TRYCK HÄR

Framför allt Studiefrämjandet adminstrerar våra kurser

Ett stort plus är att vi har de flesta kurser inomhus i Värnamo Hundarena vid dåligt väder.
Passa på att läsa vad som gäller om friskvårdsbidrag TRYCK HÄR

HÄR ÄR AKTUELLA KURSER ATT ANMÄLA TILL

Kurs Värnamo Hundungdom vårInfoAnmälan
Valpkurs Värnamo BrukshundklubbInfoAnmälan