Info. o fakta om Tävlingar

På denna sida har vi framför allt samlat Info. o fakta om Tävlingar som kan vara till hjälp om man skall tävla. Hur jag anmäler, Regler om olika tävlings former och även ge dig lite träningstips.

Anmälan

För att anmäla till tävling loggar du in via Mina sidor där du nu har två menyalternativ. Klicka på “SBK Tävling” för att veckla ut menyalternativen, där finns också supportsidor under “Support tävlande”. Här fyller du även på dina hundar.
Länk till membersite mina sidor för inloggning TRYCK HÄR läs i menyraden tryck på mina sidor logga in
antingen med lösenord eller Bankid och följ anvisningarna.

När det gäller agility görs detta i Agilitydata LÄNK

Länk till SBK tävling tryck här LÄNK
Alltså här hittar du gällande anmälningsavgifter LÄNK
På samma sätt hittar du resultat från våra tävlingar i SBK tävling ej färdigt
Vill du läsa tävlingsstatistik från 2023 TRYCK HÄR

Som ett resultat av ditt tävlande kan du köpa championatmärke från SBK

Samt läs mer om Championatmärke BruksLÄNK
Information om Championatmärke LydnadLÄNK

I nedanstående länkar hittar du lätt till Info. o fakta om Tävlingar om de olika regler och anvisningar som gäller för de tävlingar som Värnamo Brukshundklubb arrangerar samt lite mer information om de olika tävlingsformerna.

AgilityLÄNK
BruksprovLÄNK
IGPLÄNK
LydnadLÄNK
RallyLÄNK

Vandringspriser på Klubben

Regler för pokalerna

Tävlingen räknas under ett kalenderår och är endast öppen för medlemmar i Värnamo Brukshundklubb, samt Medlemsavgiften måste vara betald före första tävlingstillfälle man vill ska räknas, och ekipaget (förare och hund) ska representera Värnamo Brukshundklubb vid tävlingen för att kunna tillgodoräknas.

Regler för Lydnad, Bruks, Rally samt Utställning

Framför allt är att de tre bästa resultaten under ett år räknas. Den hund som har bäst poäng får en inteckning i brukspokalen, lydnadspokalen, rallypokalen samt utställnings pokalen.
Anmälan göres till tävlings sektorn per mail dock senast den 15 jan.

Regler Agility

Resultaten måste vara inrapporterade till agilitysektorn Mail dock senast den 15 januari för att räknas.
Alltså Endast resultat från officiella klasser får räknas i tävlingen om årets agilityhund.
Poäng från hundens fem (5) bästa lopp oavsett om det är agilityklass eller hoppklass under året får räknas. Flest poäng ger vinst.
Om två hundar får som ett resultat samma poäng räknas resultat från de sex (6) bästa loppen för att skilja dem åt.
Årets agility hund redovisas samt pris delas ut på årsmötet.
Sammanfattningsvis diskvalificering räknas inte.

Årets vinnare 2020 av våra pokaler LÄNK

Tidigare års Vinnare av våra Pokaler LÄNK