En samarbetspartner att stödja är Hundstallet som finns på tre olika platser i Sverige Stockholm, Staffanstorp och Allingsås.
Lite information om hundstallet.
Kring förra sekelskiftet levde många herrelösa hundar i stor misär på Stockholms gator. Många fångades in och avlivades. Detta upprörde Gerda Thyselius och Lotten Johansson som 1908 startade Svenska Hundskyddsföreningen. De ansåg att dessa gatuhundar förtjänade ett bättre öde än att avlivas och att hundarna istället skulle få en andra chans. Idag driver ideella föreningen Svenska Hundskyddsföreningen Hundstallet, som sedan starten har tagit hand om tiotusentals hemlösa hundar och hjälpt dem att hitta nya hem.

Hundstallets uppgift är att hjälpa, vårda och omplacera utsatta hundar. Oavsett anledning till att en hund kommer till Hundstallet gör vi allt vi kan för att ge varje hund just det den behöver. Vi tar emot hundar 24 timmar om dygnet, sju dagar i veckan, året om. Hundstallet får inga statliga bidrag utan finansieras helt av gåvor från allmänheten.

Är du kanske mer nyfiken på vilka vi är? Kolla då in på våra vanliga frågor där vi svarar på de vanligaste frågorna som ställs om vår verksamhet. Detta är verkligen en Samarbetspartner att stödja !

LÄNK till Hundstallets hemsida TRYCK HÄR

Samarbetspartner att stödja