Vägbeskrivning till Värnamo Brukshundklubb hoppas denna sida är till hjälp när du skall hitta hit.

Från E4:an avfart Värnamo södra

Kör 27:an mot Borås. Välj avfart Värnamo V. Tag höger mot Sörsjö. Efter  ca. 2 km har du klubbstugan på höger sida.

Från Borås

Välj avfart Värnamo V. Sedan som ovan.

Från Vetlanda

Tag höger i första rondellen. efter det rakt fram i andra rondellen. Sväng vänster vid T-korset. Tredje rondellen rakt fram, fjärde rondellen rakt fram, ca. 2 km. Sedan ligger stugan på höger sida.

Koordinater

WGS 84 (lat, lon):N 57° 9.926′, E 13° 59.454′

WGS 84 decimal (lat, lon):57.16543, 13.99090

RT90:6339166, 1390236

SWEREF99 TM:6336252, 438973

Karta Eniro

Vi Sponsrar Värnamo Brukshundklubb

Sanddahls Entreprenad
Länk till Sponsor TRYCK HÄR
Prispallen vid NM i Lydnad 2018

Lydnadsklass är dessutom en av Svenska Brukshundklubbens tävlingsgrenar. I grenen ska hunden läras att utföra ett flertal olika moment både nära föraren samt på avstånd.

lydnadsklass ska hunden läras att utföra ett flertal olika moment både nära föraren samt på avstånd. Hunden ska kunna hämta föremål och hoppa över hinder. Momenten sker både med samt utan koppel. framför allt är det viktigt i lydnad med samarbetet mellan förare och hund.

Lydnad är någonting viktigt för hunden samt dess möjlighet till frihet och utveckling. Lydnad finns i olika former både som till exempel vardagslydnad och tävlingslydnad inom flera grenar. Ekipage som gillar lydnad gillar framför allt utmaningar och att få se sin förmåga prövas i hur långt de kan nå.

Ett bra lydnadsekipage har framför allt en fin och förtroendefull relation. En person som håller på med lydnad gillar nog ofta klurigheter och blir duktig på att träna detaljer och lösa svårigheter. Belöningen blir ofta en harmonisk och nöjd hund som fått använda sitt huvud till problemlösning.
Läs mer på Brukshundklubbens hemsida LÄNK

Åter till huvudsida för Vägbeskrivning till Värnamo Brukshundklubb LÄNK